Thursday 10 January 2008

Vor tids paradoks

Jeg ved ikke hvordan det går med jer, men nogle gange oplever man noget (nogle gang er det noget stort imens andre gange er det bare en lille ting), der for en til at stoppe alt det daglige man nu gør og man tænker lidt over nogle dybere liggende tanker, her af nogle af dem :

I dag har vi større huse og mindre familier.

Mere bekvemmelighed, men mindre tid.

Vi har højere uddannelse, men mindre sund fornuft.

Mere viden, men mindre dømmekraft.

Vi har flere eksperter, men flere problemer.

Mere medicin, men mindre velbefindende.

Vi mangedobler vore besiddelser, men reducerer vore værdier.

Vi taler for meget, elsker for lidt og lyver for ofte.

Vi har lært hvordan man lever, men ikke et liv.

Vi har tilføjet år til livet, men ikke liv til årene.

Vi har højere bygninger, men kortere temperament.

Vi har bredere motorveje, men snævrere synspunkter.

Vi forbruger mere, men har mindre.

Vi køber mere, nyder det mindre.

Vi har været hele vejen til månen og tilbage igen.

Men vi har svært ved at gå over gaden for at møde vore naboer.

Vi har besejret det ydre rum, men ikke det indre.

Vi har splittet atomet, men ikke vore fordomme.

Vi skriver mere, lærer mindre, -------------------- planlægger mere, men udretter mindre.

Vi har lært at haste, men ikke at vente.

Vi har højere indkomst, men mindre moral.

Vi bygger flere computere til at indeholde mere information og til at producere flere kopier - men vi har mindre kommunikation med hinanden

Vi går op i kvantitet, men mindre i kvalitet.

Dette er tiden for hurtig føde og langsom fordøjelse.

Mere fritid og mindre sjov ,,,,, flere slags føde ,,,,, men mindre næring.

To indkomster ,,,,, men flere skilsmisser.

Flottere huse ,,,, men brudte hjem.

Vi forbruger for ubekymret

Ler for lidt

Kører for hurtigt

Bli’r for vrede for hurtigt

Er oppe for sent

Læser for lidt

Ser for meget TV

Og meditere eller beder for sjældent (hvad man nu synes der kunne være bedst for en)

Er det ALT ikke bekymrende?

Sidste år, var jeg meget syg og der, besluttet jeg det, jeg vil foreslår jer; at fra i dag, gemmer i/du ikke noget til en særlig lejlighed, for hver dag i/du lever er en særlig lejlighed. Søg efter viden, læs mere, sid på terrassen og nyd udsigten uden at tænke på hvad du behøver. Brug mere tid med din familie og venner, spis din yndlingsret, sige det til dem du elsker. Det er ikke så lang tid siden jeg var hos min bror og han haft følgende mål sammen med som familie (the freaks) som der virkelig godt opsummere nogle af mine tanker (håber jeg husker dem rigtigt):

Vær taknemlig!

Vær smart!

Vær venlig!

Vær ren!

Vær ærlig!

Vær moralsk!

Vær positiv!

Vær ydmyg!

Vær stille!

Vær involveret!

Styr dit temperament, udbrud og dine emotioner!

Jeg har forandret en del i mit liv de sidste år, men mest min indstilling og så kan jeg fortælle dig er livet en kæde af øjeblikke af mere tilfredshed og glæde.

Hvis du synes det er nogle gode tanker, men du har for travlt til at tage dig tid til at sende dette link til nogen du holder af, og du siger til dig selv at du måske vil sende det “en af dagene “ tro mig så forstå du ikke hvad jeg ville sige med disse tanker (lille smil).

Nåååå, men jeg håber det gav dig noget at tænke over - Hilsen Mark